Mijn twee vrije dagen - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu Mijn twee vrije dagen - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu

Mijn twee vrije dagen

Door: Debbiesdiary

Blijf op de hoogte en volg Debbie

06 Juni 2013 | Oostenrijk, Bad Gastein

Pfoepfoe, ik ben even helemaal gesloopt, kom net terug van het hardlopen, vandaar. Het gaat echt veel beter al, het hardlopen. Terwijl ik vanaf maandag pas weer echt begonnen ben. Toe gegeven dat mijn benen wel echt zeer doen, waarschijnlijk morgen nog erger.

Ik heb mijn twee vrije dagen weer achter de rug. Het was gelukkig echt heerlijk weer. Zonnetje scheen en bijna geen regen. Vanavond heel klein buitje. Heerlijk toch. Gisteren, woensdag, ben ik rond tien uur mijn bed uit gegaan, dus voor uitslapen hoef je mij niet op een camping te plaatsen, daarmee bedoel ik tot in de middag uitslapen. Mijn buurman maakt me wel wakker met zijn gepraat tegen zijn irritante hondje, die Marga of iets in die buurt heet. Telkens als ik mijn voortent uitstap begint Marga tegen mij te blaffen alsof ik hem op zijn staartje heb getrapt. Als hij blaft komt de buurman weer met: Nou nou Marga dat mag niet, foei. Zo gaat het de hele tijd door. Ik werd dus wakker, rustig ontbeten en me aangekleed, daarna ben ik naar mijn baas gegaan, die had een goede wandelroute voor me. Daar was ik wel voor in. Uit eindelijk ging ik met mijn rugzakje en op mijn hardloopschoenen op pad. Steile hellingen en een paard getrotseerd om een heerlijk uitzicht te hebben op het dal. Super mooi. Ik zet foto's erbij, en als je de foto van de camping zit, mijn caravanetje is die bij de trampoline staat. Uiteindelijk, na een kleine twee uur gelopen te hebben, ben ik in Bad Gastein beland. Waar ik een uur rondgehangen heb en een kleine pizza Margarita gegeten heb, daar ik al de hele week zin in had. Uit eindelijk ging ik weer verder en terug naar beneden. Om 4 uur was ik weer bij mijn caravanetje. Natuurlijk best wel gesloopt ben ik mijn boek in het zonnetje gaan lezen en ben ik half in slaap gevallen. In de avond lekker pasta met kip gegeten en daarna was ik helemaal gesloopt en zat ik er best even doorheen, voor het eerst deze stage verlangde ik echt weer even naar huis. Ik heb mezelf erdoor heen weten te halen en gewoon in bed gaan liggen, en heerlijk geslapen dat ik had.

Vrije dag nummer twee was ik op negen uur klaar wakker, maar toch lekker tot tien uur in bed blijven liggen. Even een paar watsappjes met thuis uitgewisseld en natuurlijk weer heerlijk ontbeten, ik heb heerlijke abrikozen, en mijn hele caravanetje ruikt nu heerlijk zoet, ze moeten ook op dus ik eet er ongeveer twee per dag. Ik heb er nog vier, dus nog twee dagen. Hopelijk raken ze niet rot. Ontbeten heb ik vanochtend heerlijk in de zon. Ik begon mijn dag goedmoedig met een korte broek, maar na even buiten te zijn geweest hebben de kippenvelletjes op mijn benen mij weten te overtuigen dat het misschien slimmer was om een lange broek aan te trekken. Dan maar nog geen bruine benen. Ik ben rond een uur op mijn fiets gestapt naar Bad Hofgastein, het dorpje op dezelfde hoogte, ik heb een heerlijk terras gevonden en me daar genesteld met een overheerlijke cafe latte. Lekker in het zonnetje gezeten en even niks gedaan. Ik ging een luie dag houden. Na de cafe latte ben ik het dorpje gaan rondlopen. De winkels waren dicht tot drie uur en daarna ben ik even het centrum ingegaan en winkeltjes gaan bekijken, Ook heb ik weer de benodigde boodschappen gedaan. Hetgeen dat ik echt vreselijk vind. Daarna ben ik rond vier uur terug naar de camping gefietst en heerlijk weer voor mijn caravannetje in de zon met een appeltje en mijn boek gaan zitten. Daarna heb ik lekker broccoli met rijst en alle groente die op moesten dat ik nog had gegeten. Was een heerlijke combinatie, ziet er misschien raar uit. Daarna ben ik gaan hardlopen. Was wel even lekker het hardlopen. Op het einde door de brandnetels gelopen omdat dat enge paard, dat uit eindelijk niet zo heel eng was, op mijn pad stond. Gister kwam hij/zij recht op me af gelopen, echt super eng, ik wist niet meer wat ik moest doen en zag mijn kleine leventje toch even aan mij voorbij flitsen. Maar vandaag kwam hij/zij langzamer op me af en heb ik hem/haar vriendelijk begroet en ben ik doorgelopen. Wel met een blik achter me of hij/zij me niet aan het volgen was.

Verder ben ik deze week natuurlijk alleen op de receptie geweest, ook dat ging goed. Ik heb iedereen tot nu toe kunnen helpen, mijn eerste Duitse caravan gasten ook ontvangen. Ze begrepen me helemaal. Hoop ik dan toch wel achteraf. Verder veel onkruid gewied, genoten van het weer tijdens het onkruid wieden en nieuwe plantjes in de bakken gezet, het wordt echt een gezellig tuintje, al zeg ik het zelf. Morgen weer om acht uur beginnen, dus mijn wekker gaat weer vroeg. Ciao.

  • 06 Juni 2013 - 23:15

    Oma Frieda:

    Hoi, lieve Deb,

    Leuk, je verhalen! en stoer hoe je jezelf vermaakt op je vrije dagen, super!
    Wat heerlijk voor je dat het weer beter is zodat je weer uit je pipo wagen kunt komen zonder nat te worden.
    Je foto's zijn mooi ook al zie ik de trampoline niet, (en ik heb al een bril)
    Het mag wel drukker op de camping worden, lijkt me een stuk gezelliger
    Het is hier mooi weer en opaen ik zijn dan ook met de caravan naar Castricum gegaan voor een paar dagen,
    Een half uurtje rijden van huis,we hebbn vandaag dan ook gewandeld in de duinen
    Geen hoge bergen maar af en toe een duin op ( vermoeind)
    We zijn op een boerencamping en het grootste dier hier is een konijn, dus.......opa kan rustig slapen,
    Zo lieve schat voor ons is het bedtijd dus houden we het vandaag kort,
    We kijken uit naar je volgende verhaal, have fun en van opa en mij natuurlijk een opa knuffel

    Xxx welterusten

  • 07 Juni 2013 - 10:52

    Mamsie:

    Hoi Lieverd ,wat een heerlijk stuk heb je geschreven. Ik verheug me op die wandelingen van je...eneh die caravan staat in het hoekje bij de bomen? Ook ik zie m niet goed terwijl ik ook mijn bril ophat...haha hellup.
    Zit op mijn wer dus je ziet hoe druk ik het heb?
    Ondertussen heb ik n tentje te leen, zoals je weet...nu krijg ik van een andere collega een luie campingstoel te leen..straks komt er nog iemand met nep bloemen en dan word het ook bij ons tentje gezellig.
    Deze week is het ook hier mooi weer. Daar geniet ik van net als jij...en troost je ook mijn benen zijn nog niet uit het "gips" zoals Dennis zou zeggen..
    Lieverd een patient belt, ik ga eneh ga zo door. Je doet t goed...dikke kusknuf van mij en al die collega's die over mijn schouder mee staan te gluren naar je prachtige foto's.
    Eneh lieverd...pas op he, straks ga je paarden nog leuk vinden ; ) XX

  • 07 Juni 2013 - 10:59

    Je Zussieee.:

    heee zus,

    haha, ik heb de trampoline wel gevonden hoor ! ziet er leuk uit zo die camping, wel nog een beetje rustig.
    Lekker dat je je zo kan vermaken op je vrije daagjes, en het uitzicht zier er echt heel mooi uit!
    Heb jij dat weer dat je een paard onderweg tegen komt, hahah maar mama heeft wel gelijk, pas op strax ga je ze echt nog leuk vinden.
    Mooi dat het lekker weer is nu daar, hier is het deze week ook erg mooi. Mijn benen zijn ook nogsteeds melkflessen zoals ze dat zeggen haha.
    Maar ik was ook goed bezig op me vrije dag, heb weer uurtje met luca gelopen, heerlijk in het zonnetje!

    Geniet lekker van je maandjes, en blijf zo leuk schrijven, want blijf het leuk vinden om te lezen!!!
    Een hele dikke kus en knuffel van je kleine zusjee xxxx

  • 10 Juni 2013 - 19:20

    Moens Tia :

    Hoi debbie. Leuk dat je het naar je zin hebt. We zIjnbest wel een beetje jaloers als ik dat mooie gebied zie, het is echt prachtig. Bij ons gaat het prima ,wat we gaan doen met vakantie weten we nog niet, maar kijk niet raar als we bij jou lang komen. Maak er een leuke leerzame tijd van, je ziet me weer voorbijkomen op je dagboek. Dikke kus van ons. Groetjes piet en tia Moens

  • 27 Juni 2013 - 21:10

    Je 'tante' Janet:

    Hoi Debbie ,leuk al je verhalen. Zo krijgen we een beetje een idee wat je daar zoal doet en hoe je leeft in je luxe caravannetje!. Salzburg is op de foto's te zien een mooie stad. Is de nieuwe stagiaire al gearriveerd? Zal wel fijn zijn iemand van je eigen leeftijd als collega. hopelijk klikt het en hebben jullie het gezellig straks.
    Je moeder en Karen gaan sinds kort ook met Tessa en mij mee naar de sportschool. Zo zijn ook wij een paar keer per week flink aan het zweten, calorieën aan het verbranden en spieren aan het kweken Haha.
    Wij blijven je volgen hou je taai liefs van ons allemaal!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 9245

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Stage 2 - Camping les Vikings

15 Mei 2013 - 17 September 2013

Mijn eerste stage

Landen bezocht: