Zonnig Oostenrijk - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu Zonnig Oostenrijk - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu

Zonnig Oostenrijk

Door: Debbiesdiary

Blijf op de hoogte en volg Debbie

18 Juli 2013 | Oostenrijk, Bad Gastein

Zo, dit is heel lang geleden, maar dat is een goed teken toch? Zeggen ze! Sorry voor het lang niets laten horen, maar ik had geen tijd en zin :)

Er is heel veel gebeurd de laatste tijd. Het lang beloofde meisje is natuurlijk gekomen, ze heet Lotte en komt uit Brabant. Ze is echt heel aardig, gelukkig, anders was er natuurlijk nog niet veel aan.

De eerste grill avond is ook alweer een feit. De grill avond was heel gezellig, maar ik was achteraf wel kapot van het vele lopen en het wachten op mensen die nog iets te drinken wilden, want daarvoor waren wij het meest. Om mensen van drank te voorzien.

De week dat Lotte was aangekomen zijn Lotte en ik een dagje vrij geweest, deze dag hadden we een Salzburgerlandkaart van Maja en Elly, met zo een kaart kan je gratis dingen ondernemen. Normaal zou je hem moeten kopen maar omdat Maja en Elly hem toch hadden en nog een paar dingen niet gedaan hadden konden Lotte en ik hem gebruiken. We zijn de Schlossalmbahn omhoog gegaan. De derde berg waar ik niet met de groep op kon omdat ik toen geen vrij meer kon krijgen. Dit was zeker ook wel mijn favoriet van de drie die ik heb gezien. Hier kan je namelijk ook vanaf steppen en op klimmen, allebei niet gedaan, maar we hebben het wel gezien. Zag er gaaf uit. Ook is er een meer op de berg, wat ik ook wel heel gaaf vond, dat geeft het toch iets extra's. In het dal heb ik nu nog een berg te gaan, in het eerste dorpje, maar dat is lastiger te bereiken.
Na de berg zijn we naar de Alpen thermen geweest. Heel mooi was het. Een paar keer heerlijk van de glijbanen geweest en natuurlijk gezwommen en genoten. Ook zijn we de sauna ingeweekt, voor mij de aller eerste keer. Natuurlijk vond ik het echt wel heerlijk! Wel een beetje vreemd, al die blote mensen, maar verder niet storend! We zijn in de koelste infrarood sauna geweest omdat dit de eerste keer was. In Oostenrijk heb je namelijk een koudere sauna van ongeveer 40 graden. Dat is een prima tempratuurtje voor een beginnende sauna'ster.

De week na die week kwamen mijn lieve moeder en mijn lieve zusje langs op de camping. Had ik echt heel lang naar uit gekeken en natuurlijk zijn dat soort weken zo weer voorbij! Het was echt heel gezellig en het voet ook wel goed dat mama nu weet dat ik ook een goede plek terecht gekomen ben. De eerste dag dat ze er waren heel veel geknuffeld en zijn we naar de Badesee, een meer één km van de camping af, gelopen. Daar hebben we even heerlijk in de zon gelegen, gezwommen en natuurlijk bijgekletst en ook gebeach balt, met van die badjes en een balletje. Opeens kwamen er donkere wolken aan en ging het druppelen, wij snel de spullen ingepakt en we lopen tien meter en het begint te plenzen van de regen. Drijfnat op de camping aangekomen, heerlijk onder de douche gestapt en daarna gaan eten bij de Italiaan Ramazotti. Heerlijke pizza, want de lasagna was op.
De volgende dag zijn we met het ka'tje van mama de Groß Glöckner opgereden. Heel steil omhoog naar ongeveer 2000 meter, nog iets meer geoloof ik. De Groß Glöckner is de hoogste berg van de Alpen. Heel mooi. Hij had ook een gletsjer die je naar beneden kon lopen. Dus wij, sportievelingen dat we zijn, 2 kilometer naar beneden geklommen om een paar heel mooie foto's te maken en om vervolgens weer dat hele stuk naar boven te moeten lopen, wat een klim was dat zeg!
Die donderdag dat ik weer vrij was en Lotte ook gingen we rafter met zijn allen. Was echt wel heel gaaf. We hadden een boot met Belgen en een Nederlandse gids, die zichzelf voorstelde als Bart zonder B, dus eigenlijk Ard. De hele weg van dit zoor grapjes. Maar uiteindelijk een keer in het water gelegen omdat we dat zelf wilden.
Vrijdag avond bij mijn baas gegeten met zijn allen. Was ook weer erg gezellig en heerlijk gegeten. Allemaal kleine hapjes, was goed gelukt.
Zaterdag was mijn laatste vrije dag met mama en Karen. Die gingen we in Salzburg vieren. Heerlijk een beetje gewinkeld en op terrasjes gezeten. Het was ook wel lekker weer, dus dan kan het. In de avond ook in Salzburg bij een gezellig restaurant die overbezocht was, gegeten. Maar wij hadden in ieder geval een plaatsje, want we waren net op tijd.
Zondag gingen mama en Karen helaas weer weg. Dus was ik weer alleen, een soort van natuurlijk, want er zijn genoeg mensen hier!

De rest van de week gewoon gewerkt, vandaag weer vrij samen met Lotte. We zijn gaan boogschieten. Dat was echt gaaf, ze hadden dan twaalf beelden van wilde beesten staan waar je op kon schieten. Ik was echt heel slecht in het mikken dus heb er ook maar drie geraakt, haha! Lotte heeft me zwaar verslagen ermee! Maar toch vond ik het wel gaaf om te doen! Vanavond bij een Oostenrijks restaurant hier in de buurt gegeten met zijn tweeën. Was zeker wel een goed restaurant, was ook heerlijk vol net.
Morgen ook vrij, dan ga ik weer wandelen. Lekker bij het hoogste dorpje van het dal. Maja had een goede route voor me. Nu ga ik maar mijn bed opzoeken en in mijn zesde boek beginnen die ik van opa en oma gekregen heb en al een tijdje lezen wil. Ben benieuwd!

  • 19 Juli 2013 - 21:22

    Oma Frieda:

    Hoi lieve Deb!

    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en wat gaat het snel, volgens ons ben je al twee maanden weg!
    En super dat het met lotte goed kunt vinden zodat jullie gezellige dingen samen kunnen doen,

    Natuurlijk hebben mamma en karen enthousiast verteld over jullie weekje en was ze stiekem gerustgesteld/trots en blij je te zien.

    Je hebt weer een mooi verslag van je verblijf in Oostenrijk gemaakt alleen staat er behalve over de gril-avond niks over je werk in, heb je al animatie gedaan?

    Hier is het intussen ook zomers en strandweer en volgende week krijgen we misschien een hittegolf, pfffffff.........

    Lieve schat, ik ga nu een wijntje met Opa drinken en jij?
    Jij krijgt van Opa een........

    Opa knuffel en van mij natuurlijk ook,
    Liefs v Op &Om

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 9249

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Stage 2 - Camping les Vikings

15 Mei 2013 - 17 September 2013

Mijn eerste stage

Landen bezocht: