Salzburg en mijn eerste stagebezoek - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu Salzburg en mijn eerste stagebezoek - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu

Salzburg en mijn eerste stagebezoek

Door: debbiesdiary

Blijf op de hoogte en volg Debbie

27 Juni 2013 | Oostenrijk, Bad Gastein

Donderdag in mijn zesde week alweer, de tijd vliegt echt voorbij, dit weekend begint het hoogseizoen en zondag komt een andere werkneemster vanuit vacansoleil. Dat betekend dat ik niet meer alleen achter de receptie zit en waarschijnlijk in de avond ook gezelschap heb, als het goed klikt tenminste.

Vorige week was weer erg druk, natuurlijk twee keer vrij gehad. Die maandag van mijn vorige verslag en zaterdag. Zaterdag ben ik de trein naar Salzburg ingestapt. Anderhalf uur doe je daarover. Ik zat bij twee amerikanen in de trein, die gezellig met me begonnen te kletsen, dus die anderhalf uur was zo voorbij. In Salzburg aangekomen richting het centrum gelopen en een kaartje van Salzburg gehaald, anders was ik verdwaald. Echt een heerlijke stad is Salzburg, zo midden in de bergen. Ben ook een paar goede bergen opgelopen. Heel erg mooi uitzicht heb ik gehad. Ik heb zeker wel genoten. In de avond een broodje gehaald bij de Subway en om 6 uur had ik de trein terug. Goed gekozen van mij, want om 10 over zes begon het te plenzen. Ik was in mijn jurkje. Overdag was het namelijk heerlijk warm. Ik heb nog even gewinkeld in Salzburg en een rokje gekocht, twee hempjes, een gele en een zeeblauwachtige en een spijkergiletje die ik al een hele tijd zocht voor een redelijke prijs. Dus ik ben goed geslaagd. Vooral heb ik heel veel rondgelopen en lekker rustig aan gedaan.
Die avond toen ik weer terugkwam was het Sonnewende. Dat is een Oostenrijks feest om de zomer in te luiden, het zou heel mooi zijn, had iedereen mij gezegd. Want op zo een avond gaan mensen met fakkels naar de bergtoppen en verlichten deze. Helaas viel het tegen omdat het die dag heel erg geregend had, waren er bijna geen fakkels aangestoken. Terwijl het op dat moment wel heel mooi weer was.

Zondag heb ik weer gewerkt en maandag en dinsdag was ik weer vrij. Dinsdag zou ik eigenlijk weer met een groep naar de laatste berg gaan, maar helaas ging het niet door. Dus heb ik maandag heel erg lui gedaan en hardgelopen door de regen. En dinsdag was de eerste dag van de groep die nu twee weken op de camping staat. Die hadden een bijeenkomst, dus ging ik daar even kijken zodat Maja mij ook voor kon stellen. Daarna lekker boodschappen gedaan en in de avond, om 7 uur heb ik met die groep mee gelopen met de rondleiding die Maja dan geeft. Dit was verbazingwekkend, omdat iedereen daar altijd over begint bij mij, de eerste keer deze stage dat iemand zei dat ze mijn haar wilde hebben. Ik was echt zwaar verbaasd. Haha.

Gister gewoon weer gewerkt en ik was echt weer gesloopt na al die vrije dagen die ik gehad heb.
Vandaag kwam iemand van Vacansoleil op stagebezoek. Ik moest heel schijnheilig Vacansoleil kleding aan, zodat hij zou geloven dat ik daar altijd in loop. Eerst ging Maja met hem in gesprek, dus werd er over mij geroddeld hoe het ging, wat ik allemaal deed en wat mij nog te wachten stond. Daarna ging ik met hem in gesprek, opdrachten voor school doornemen en even bespreken of ik het moeilijk vond of niet en of ik het naar mijn zin had. Hij was heel aardig, gelukkig. Daarna ging ik hem rondleiden over de camping, en nam hij een paar foto's en notities voor vacansoleil zelf. Dus al met al was het een relax bezoek geweest.

Vanavond ga ik weer iets met die groep drinken en deze verdere week ben ik weinig vrij omdat Maja natuurlijk veel weg is met de groep die er is. Helaas kan ik niet mee omdat er dan niet genoeg mensen zijn.

Nu zit ik dus heerlijk achter de receptie op het Duitse toetsenbord te typen. En dat is niet heel verschillend met dat van ons, maar wel een beetje. De z en y zijn verwisseld. Dat zit er nog niet in bij mij. Net ook weer eens in de tuin gewerkt, dus heb weer een drukke dag vandaag.

  • 27 Juni 2013 - 21:29

    Je "tante"Janet:

    Hoi Debbie. Ik heb net een berichtje gestuurd als reactie op je eerste reisverslag. Nu nog maar even op dit gezellige reisverslag van jou reageren. Blij te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Stoer hoor alleen met de trein op stap en rond kijken in Salzburg. Foto's waren erg mooi!
    Hopelijk klikt het met je nieuwe collega. Zal leuk zijn om samen met iemand te werken van je eigen leeftijd. Hier is het weer nog steeds niet veel bijzonders. Het is nu, 21.00 uur, zelfs koud buiten! Ze zeggen dat het volgende week wat warmer gaat worden hier. Eerst zien en dan geloven.
    We blijven je volgen. Het ga je goed. De groetjes van ons allemaal!.

  • 28 Juni 2013 - 11:06

    Je Kleine Zussieeee !!:

    Je foto's zijn echt heel leuk weer, en je verhaal ook weer top!
    Haha iemand die jou haar wilt hebben, maar snap ik wel, want vorige keer met Skype zat het ook echt mooi!!
    Ben echt benieuwd hoe het daar allemaal is als wij over een weekie ongeveer komen. Gaat wel snel trouwens, zie je gewoon over een weekje ongeveer al !!! :D:D
    Met die casus was het trouwens nog gelukt, gelukkig hahaha !

    Dikke kus en knuffel van je kleine zusjee !!

  • 30 Juni 2013 - 20:05

    Oma Frieda:

    Hoi, lieve Deb,

    Een late reactie van mij maar...........
    Hier zijn we dan.......
    Leuk weer je verhaal zo weten we een beetje wat je daar allemaal doet,
    Ben benieuwd of het met je college/ leeftijdgenoot klikt, zou leuk zijn, hoe lang blijft ze?
    Als je straks terug bent mag je bij ons ook de tuin doen ha ha...... Of laat je het onkruid staan en haal je de goede plantjes er uit?
    Begrijp uit je verhaal dat er intussen meer gasten op de camping komen meer werk maar een stuk gezelliger en de grijse golf maakt waarschijnlijk plaats voor de gezinnetjes.
    Het is hier intussen mooi weer en hopelijk bij jou ook want die regen.........
    Super dat je zo geniet van de bergen en al het onbekende en de caravan? Of vind je dat mini huisje alleen wat voor oude mensen ha ha .....

    Lieve schat wij kijken uit naar je volgende verhaal,
    Van opa weer een opa knuffel
    En van mij natuurlijk ook xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 9242

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Stage 2 - Camping les Vikings

15 Mei 2013 - 17 September 2013

Mijn eerste stage

Landen bezocht: