Eerste indruk - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Debbiesdiary

Blijf op de hoogte en volg Debbie

21 Mei 2013 | Oostenrijk, Bad Gastein

Na ongeveer 14 uur reizen was ik gister om tien voor elf aangekomen. Papa en Joke hadden mij, samen met Karen, afgezet bij Schiphol station, daar ging ik met een koffer van dertig kilo en twee rugtassen en mijn cameratas richting Oostenrijk. Natuurlijk een traantje gelaten en een dikke afscheidsknuffel gegeven! Nu, een dag later, zit ik op mijn bankje in mijn appartement. Ik zou eerst in een caravan zitten, alleen, de verwarming was stuk en het zou gaan sneeuwen donderdag, ik hoop het niet, nu schijnt het zonnetje heerlijk. Dus nu zit ik in een appartement, met een badkamer een slaapkamer en de woonkamer/keuken. Het is alleen heel warm, want er zit geen airco, maar je kunt niet alles hebben. Ik ga zo om tien uur koffie drinken met de mensen van de camping, ben benieuwd wat ik aantref, hopelijk zijn ze aardig. Mijn baas in elk geval wel, hij is Nederlander, dus dat is al heel wat.

  • 21 Mei 2013 - 09:42

    Rick:

    De typering van sommige bazen lijkt helaas verdacht veel op de definitie van een psychopaat zoals de Canadese professor Robert Hare die hanteert. Hare deed veel onderzoek in gevangenissen en is een van de meest gerenommeerde deskundigen op het gebied van psychopathologie.

    Zijn omschrijving van psychopaten is als volgt: "Zij zijn charmant, manipulatief en intimiderend. Er wordt veel (verbaal) geweld gebruikt om anderen te controleren en de eigen behoeften te bevredigen. Psychopaten zijn gewetenloos en doen waar zij zin in hebben. Aan regels of wetten houden zij zich niet omdat zij vinden dat deze niet op hen van toepassing zijn. Spijt of schuldgevoelens kennen ze niet."

    Belangrijke vaardigheden
    Veel eigenschappen die typerend zijn voor een persoonlijkheidsstoornis zijn juist belangrijke vaardigheden om een leidinggevende functie te willen en kunnen vervullen. En vervolgens glansvol carrière te maken. Hare in de Britse kant The Guardian: "Als je slim bent en niet in de gevangenis wilt belanden, zul je snel proberen je pathologische neigingen op een legitieme wijze te uiten: door posities van macht en controle op te zoeken. Daar zijn organisaties bij uitstek geschikt voor. Waar het draait om macht, prestige en geld, zul je ze aantreffen."

  • 21 Mei 2013 - 17:20

    Karen :

    Heee zuss !

    Ben blij dat je veilig bent aangekomen en de reis goed ging!
    Vind het leuk om zo je verhalen te lezen, kan ik toch een beetje bij blijven!
    Weet zeker dat je het daar erg naar je zin gaat krijgen, hoop wel voor je dat het weer beter word en dat het niet echt gaat sneeuwen.
    Heel veel plezier daar in Oostenrijk!

    Dikke kus je kleine zusje !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 9249

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Stage 2 - Camping les Vikings

15 Mei 2013 - 17 September 2013

Mijn eerste stage

Landen bezocht: