Wandelingen en inchecken - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu Wandelingen en inchecken - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu

Wandelingen en inchecken

Blijf op de hoogte en volg Debbie

27 Mei 2013 | Oostenrijk, Bad Gastein

Lang gelede alweer dat ik hier ben geweest! Maar ik vind het fijn van jullie te horen dat jullie graag mijn avonturen lezen. Dat houd mij gemotiveerd te schrijven. Afgelopen dagen is er veel gebeurd. Ik maak een overzicht met hoogte punten. Natuurlijk vanaf vrijdag. Daar heb ik alle aardappelen in blokjes mogen snijden. Ik kan ondertussen geen aardappel meer zien. Vrijdag avond heb ik mijn gekregen fiets gepakt en naar het stadje op de zelfde hoogte gefietst. Is een leuk stadje, Bad Hofgastein. Ik heb een pub gevonden waar het erg druk was, daar heb ik in mijn eentje even iets gedronken, dat is best maf eigenlijk, maar ook wel leuk naar de mensen kijken. En zo zie ik nog een paar mensen.
Zaterdag was ik tot twee uur vrij. Lekker uitgeslapen en hardgelopen. Een mooi stukje hebben ze hier, alleen wel paarden en koeien langs het weggetje, die zijn best eng. Om twee uur ging ik weer helpen voor het etentje van die avond. Om half 6 begon het. De meesten waren er ook op tijd. Eerst het team voorgesteld, ik hoor daar natuurlijk ook bij, maar bij mij werd ik naar voren geroepen en ik kreeg een applaus, ik helemaal rood natuurlijk! Haha, waarschijnlijk omdat ik nieuw ben en zo lang hier blijf? Daarna begon het eten, eerst een rondje drinken, iedere man vond de biertjes te groot, maar dat is natuurlijk echt iets Oostenrijks. We begonnen met een soep, geen idee meer wat erin zat, was vooral heel zout en best lekker maar ook wel waterig. Haha, ben natuurlijk Joke der heerlijke kippensoep gewent! Daarna mijn geschilde en gesneden aardappelen, met rundvlees en spek, daar moesten we zelf gewoon langs tafels lopen en de kok was druk bezig voor het toetje. Dat was bijzonder en heel zoet. Dat was een soort deeglaag met erin een vruchtenspulletje, maar het werd gekookt dus het deeg was niet heel lekker. Met bruine basterdsuiker eroverheen. Nadat de gasten klaar met eten waren was er natuurlijk de champions league finale en een muziek avond in het dorp, daar ging mijn bazin heen met twee van de gasten, het was de jaren 20,30 en 40. Niet echt mijn tijd. Ik bleef dus over met voetbal kijken. Hele wedstrijd gezien met vijf fanatieke mannen, dus was erg gezellig. Lekker laat naar bed en de volgende dag weer om 7 uur op om om 8 uur bij de receptie te zijn. Dan is het erg vroeg. Om kwart over negen gingen ik en mijn bazin mee lopen me een wandelijk naar een opening van een nieuw bruggetje, daar liep ook een wandelingleider mee, die vertelde af en toe iets in dialect duits. Verstond er niet heel veel van, dus ik heb foto's gemaakt. Langs de waterval omhoog gelopen, ik en mijn bazin zijn bij de opening afgehaakt en zij heeft me Bad Gastein een beetje laten zien. Mooi maar erg zwaar zo omhoog lopen. Ik was helemaal kapot toen ik thuiskwam en had vier uur pauze, lekker in mijn bed gaan liggen! Daarna nog geholpen bij de receptie, heb mijn eerste gesprekje in het duits gevoerd, ging aardig goed! In de avond met Martijn geskyped en het leek net of ik gewoon thuis zat. En alsof ik volgende week hem weer zag. Vandaag van 8 tot 12 bij de receptie geweest en daarna had ik vrij, dus even naar de Oostenrijkse Aldi gefietst en lekker zalm gekocht met aardappeltjes met spinazie er in. Heb het net op, was erg lekker! Mmmm. Ik kan al best goed koken, al zeg ik het zelf, en gezind ook nog :D

  • 27 Mei 2013 - 22:05

    Sijtje:

    Wat heerlijk om je verhaal te lezen..en Deb wat zal het prachtig wandelen zijn daar. Ik voel de pijn in je benen , wat zal je straks een conditie hebben zeg..ook nog fietsen en dan die pols beweging in de pub, stoer hoor.
    Trouwens die pols moet je blijven trainen want als je weer 10 kilo aardappels moet schillen en snijden dan gaat dat steeds makkelijker ; )
    Geniet verder en succes morgen in je up achter de balie, dikke X en knuffel van mij, mams. Zie je weer op skype...

  • 27 Mei 2013 - 22:24

    Je Zussieee !:

    heeee zuss !!

    Klinkt allemaal erg leuk ! haha die 10 kilo aardappellen, je kan geloof ik geen aardappel meer zien om te schillen ? :p
    Ben blij dat je het erg naar je zin hebt daar, net leuk nog geskyped!
    vind wel echt leuk zo, dat we gewoon zulk contact kunnen hebben , en dat ik je verhalen kan lezen. krijg alleen niks meer op me mail dus moet gewoon af en toe even kijken op je blog, of je nog een leuk verhaaltje hebt geschreven. :)
    nou ik stop met schrijven ik duik lekker me bedje in, heeel veeel plezier nog, en spreek je weer snel.
    dikke kuss je kleine zusje <3 xx

  • 29 Mei 2013 - 20:30

    Oma Frieda:

    Hoi, lieve Deb,

    Daar zijn we weer, nadat ik gisteravond jou een reactie op je verslag probeerde te sturen,
    Er ging namelijk iets fout (volgens mij word ik te oud voor al die moderne media ha, ha.....)
    Dus lieve schat, wij opa en ik genieten van je verhalen en weten precies hoe je kuiten voelen na een wandeling bergopwaarts en die koeien en paarden? Zijn gewoon nieuwsgierig en zijn banger voor jou, hoewel.......opa loopt er ook met een grote boog omheen, wat een held hè,
    Stoer van je alleen een Oostenrijkse pub in en erg prettig dat het stadje op de zelfde hoogte ligt.
    De gasten van zaterdag die de biertjes te groot vonden waren vast geen Oostenrijkers en had jij ook een blote borsten jurk aan?
    Hoe gaat het in je Pipo caravan? Heb je er ook een toiletje in? En moet je die zelf legen?
    En het water?
    Hoe is het weer? En zijn de mensen gezellig? Ik hoop het voor je,
    Ik ga er eens mee stoppen, van opa krijg je een opa knuffel, en van mij natuurlijk ook,

    Veel liefs van Op&Om xxx

  • 30 Mei 2013 - 09:45

    Clauuu:

    Hallooo lief zusjeee (L)

    Zo leuk verhaaltje weer! Je kan goed schrijven zeg :) Ik en den moesten zo lachen om het 'deeg met een vruchtenspulletje' hahah! Enne je gaat maar een x koken voor ons :P hahah!
    Nou vanavond begt de feestweek.. Vind het wel jammer dat je er niet bent hoor! maar we zullen een wijntje en een biertje voor je drinken!
    Dit weekend ben ik bij mama, dan kunnen we even skypen met beeld dit keer :) Even checken hoe bruin je al bent! Is het werken bij de receptie leuk? Dan leer je wel goed en snel duits!
    Ik ga weer even wat doen op school :( :P

    Auf Wiedersehen en een dikke kus en knuffel van mij en den
    En een lik en pootje van Beatle !
    xxxxxxxxxxxx

  • 30 Mei 2013 - 11:15

    Debbie:

    Heei allemaal!

    Haha, ik ga even in een keer alle vragen beantwoorden! Ik heb net gehoord dat in juli en augustus een Nederlands meisje van 21 komt werken hier, dus dat wordt vast wel gezellig! Ik had geen bloteborsten jurk aan, ze hadden er een voor mij, maar ik paste hem niet, jammer genoeg.. Er zit geen toilet en geen water in mijn bassie en adriaan caravan, wel een kraantje met water er naast, en ik zit dicht bij het toiletgebouw, wat erg schoon is, dus is niet heel erg!
    Het weer is erg nat, gister even zon en eergisteren ook! Maar nu is de regen er weer, jammer! Hopelijk wordt het beter! De mensen zijn gezellig! Gelukkig maar.
    En clauw, ik kom wel weer een keer koken voor jullie! Haha, En de receptie is best heel leuk, alleen nog wat stil, maar het wordt wel drukker, mijn duits gaat al goed, kan al een klein gesprekje voeren met de mensen! :D

    xxxx Lik terug aan beatle! Hahaha, Uhl!
    En een kus voor iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 9249

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Stage 2 - Camping les Vikings

15 Mei 2013 - 17 September 2013

Mijn eerste stage

Landen bezocht: