10 kilo aardappelen - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu 10 kilo aardappelen - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Debbie Georgiades - WaarBenJij.nu

10 kilo aardappelen

Door: debbiesdiary

Blijf op de hoogte en volg Debbie

23 Mei 2013 | Oostenrijk, Bad Gastein

Weer een dag voorbij, het gaat echt heel snel! Heb het ook naar mijn zin hier! Jammer dat het weer niet mee zit, als het droog was ging ik hardlopen, maar helaas :(
Gister ben ik ingewerkt op de receptie, dat is wel echt leuk, contact met de klanten en ze ontmoeten en naar de plek leiden. Het is niet heel moeilijk maar vooral leuk. De receptioniste, tevens mijn bazin, gaat over een week op vakantie voor twee weken. Dan mag ik de uren op de receptie doen. Dat is van acht tot half elf en van vier tot half 6. Daar tussen mag ik eten en nog dingen doen op de camping. Na half elf ben ik gister onkruid gaan wieden. Lekker in het zonnetje, dus dat was heerlijk. De enge buurman met een alcohol probleem ging met mij praten in dialect Duits. Ik verstond er niet zo veel van :) Goede smoes ook om iemand af te wimpelen. Ik was nog niet zo ver en toen gingen we alweer thee drinken. Daarna nog op de receptie geholpen. Die avond werd ik uit genodigd door de meneer die helpt op de camping om te komen eten bij hem en zijn vrouw. Was heerlijk, macaroni met groente en kalkoen filet. Daar twee uur gezeten tot dat ik helemaal moe werd, ging ik maar naar mijn caravan. Daar even uitzending gemist gekeken en toen heerlijk gaan slapen.
De volgende ochtend zou ik boodschappen gaan doen met de meneer waar ik gegeten heb. Dus om acht uur weer bij de receptie. Tot half elf boodschappen gedaan, ook voor mezelf. En toen we terug kwamen boodschappen uitgeruimd en ingepakt bij de hut, waar de groep zaterdag komt eten. Dat wordt vast erg gezellig. Daarna mocht ik helpen aardappelen schillen, niet een paar, die groep is met vijftig man, dus echt een hele hoop. Ongeveer 10 kilo aardappelen verder mocht ik mee met een wandeling waar de bazin van alles ging vertellen over de omgeving. Dus heb weer een mooi stukje gezien. Heb ook nog eisstockschiessen gedaan. Dat is een soort jeu des boules, maar dan met stokken met een ronde schijf eronder die je over het asfalt (liever over ijs) moet werpen en dan zo dicht mogelijk bij het blokje die dan op de baan staat. Ik was er heeeeeel goed in, of niet eigenlijk! Daarna nog wat gedronken met die groep. Het zijn gezellige maar vreemde mensen! Daarna natuurlijk terug gewandeld. Toen ik in de caravan kwam even geskyped met mama. Voor het eerst op afstand. Was leuk mama weer even gezien te hebben!
Daarna heerlijk Hollands bloemkool met kipfilet gegeten! Met sla erbij. Vanavond even kijken wanneer het donker word, voor als het een keer droog is in de avond en ik wil gaan hardlopen.
Mit freundliche grüssen aus Oostenrijk!

  • 25 Mei 2013 - 21:08

    Oma Frieda:

    Hoi, lieve Deb,

    Leuk je dagboek, en super om te volgen,
    Wij ( opa en ik) moesten wel even lachen om je 10 Kl aardappels, hadden jullie geen geschilde kunnen kopen?
    Als ik jou was zou ik me maar vaak uit laten nodigen te komen eten (scheelt je een hoop werk en is nog gezellig ook)
    Fijn dat je al aardig ingeburgerd raakt en je meteen receptiewerk mag doen,
    Jammer dat er geen jonge mensen in het team zijn alhoewel........oudjes kunnen ook gezellig zijn.
    Hier is het nog steeds koud dus aan het weer mis je niks, we dragen nog steeds truien laarse.
    Opa zit voetbal te kijken, niet mijn ding, hij geniet
    Vandaag is Okko jarig, zijn we niet naar toe omdat hij geen tijd heeft het te vieren, snap je dat nou? Volgens mij wil hij gewoon niet ouder worden ha,ha.......

  • 25 Mei 2013 - 21:33

    Omaf Frieda:

    Ben ik weer, weet niet wat er gebeurde ( ouwe mensen en computers) maar ik had je nog geen gedag gezegd,
    Live Deb, pas goed op je zelf, have fun en een knuffel van Op&Om.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 9278

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Stage 2 - Camping les Vikings

15 Mei 2013 - 17 September 2013

Mijn eerste stage

Landen bezocht: